FANDOM

เรือบรรทุกเครื่องบินมาตรฐาน คากะEdit

720 Basic Kaga CG1.png

วางกระดูกงู : 19 กรกฎาคม 1920
ปล่อยลงน้ำ : *17 พฤศจิกายน 1921
ขึ้นระวางเรือ : 30 พฤศจิกายน 1929
ชะตากรรม : เสียหายหนักจนใช้การไม่ได้ บังคับจม
ในวันที่ 4 มิถุนายน 1942
  • คากะได้ถูกยกเครื่องใหม่ จากเรือประจัญบานชั้นโทสะ
เป็นเรือบรรทุกเครื่องบิน เมื่อวันที่ 21 พฤศจิกายน 1923
และเสร็จสิ้นเมื่อวันที่ 31 มีนาคม 1928
เครื่องยนต์ กังหันไอน้ำ 4 กังหัน และหม้อไอน้ำ ซึ่งใช้น้ำมันกับถ่านหินเป็นเชื้อเพลิง 8 หม้อ
ความเร็วสูงสุด 28 น๊อต
รัศมีทำการสูงสุด 10,000 ไมล์ทะเล
มีลูกเรือประจำการ 1,708 คน

10 x 20 cm
8 x 12.7 cm AA-Gun ลำกล้องคู่ 
11 x 25 mm AA-Gun ลำกล้องคู่
                                                                                                       มีเครื่องบินประจำการ 72 ลำ (สำรอง 18 ลำ)
                                                                                          21 x Mitsubishi A6M Zero"
                                                                                          27 x Aichi D3A
                                                                                          27 x Nakajima B5N

  • สงครามชิโนะ วันที่ 16 สิงหาคม 1937 คากะส่งเครื่องบินออกไปโจมตีเครื่องบินของจีน 4 ลำ สามารถยิงตกหมดโดยไม่มีเครื่องบินของเธอตกเลยสักลำ ต่อมาวันที่ 22 สิงหาคม ส่งเครื่องบินโจมตีเครื่องบินของจีนอีกครั้ง สามารถยิงตกหมดโดยไม่เสียเครื่องบินเลยอีกรอบ วันที่ 27 สิงหาคมส่งเครื่องบินทิ้งระเบิดโจมตี หางโขว แต่เครื่องบินทิ้งระเบิดเหลือรอดกลับมาแค่ลำเดียวเท่านั้น
  • เดือนตุลาคม ส่งเครื่องบินช่วยเหลือทหารบก นักบินของเธอสามารถยิงเครื่องบินของจีนตกทั้งหมด 17ลำ
  • โจมตีอ่าวเพิร์ลฮาร์เบอร์ เครื่องบินทิ้งระเบิดและตอร์ปิโดของคากะโจมตีใส่ USS Nevada, Oklahoma, Arizona, California, West Virginia, และ Maryland ส่วนเครื่องบินขับไล่ไปโจมตีใส่สนามบิน
  • ศึกที่ทะเลติมอร์ ส่งเครื่องบินโจมตี สามารถจมเรือได้ 8 ลำสร้างความเสียหายได้ 5 ลำ
  • ศึกที่ทะเลจาวา ส่งเครื่องบินโจมตี สามารถจมเรือได้ 8 ลำ โจมตีใส่เหล่าปืนต่อต้านอากาศยานและโกดังได้โดยไม่มีเครื่องไหนตก
  • ยุทธนาวีมิดเวย์ ช่วงเวลาตอนเช้าประมาณ 08.30 - 10.00 คากะส่งเครื่องบินโจมตีถูกขัดขวางโดยเครื่องบินของ Hornet และ Enterprise ต่อมาเวลา 10.22 เครื่องบินทิ้งระเบิด 25 ลำจาก Enterprise ทิ้งระเบิดใส่คากะ ไฟลุกไหม้และเกิดระเบิดเป็นช่วงๆในตัวเรือ ทำให้ไม่สามารถส่งเครื่องบินได้ หลังตอนกลางคืนเวลา 19.25 ฮากิคาเซะรับคำสั่งบังคับจมเธอด้วยตอร์ปิโด

BasicEdit

Kaga

No.007 加賀

Kaga Class Aircraft Carrier

719 Basic Kaga .jpg
Statistic
Icon Armor.png Armor 29 (59) Icon Torpedo.png Torpedo 0
Icon Aircraft.png Aircraft 93 Icon ASW.png ASW 0
04:20:00 4
Type 21 Zero Fighter 18
Type 99 Dive Bomber 18
Type 97 Torpedo Bomber 45
-Unequipped- 12

Kaga Kai

No.007 加賀改

Kaga Class Aircraft Carrier

722 Upgrade Kaga Kai .jpg
Statistic
Type 52 Zero Fighter 20
Suisei (Comet) 20
Type 97 Torpedo Bomber 46
-Unequipped- 12

เสียงในเกม บทพูด

แนะนำตัว
Kc278v1.ogg
航空母艦、加賀です。あなたが私の提督なの?それなりに期待はしているわ。 I'm aircraft carrier Kaga. Are you my admiral?... I have fairly high expectations of you.
Kc278v25.ogg
私、加賀は八八艦隊三番艦として建造されました。

様々な運命のいたずらもあって、最終的に大型航空母艦として完成しました。 赤城さんと共に、栄光の第一航空戦隊、その主力を担います。

I, Kaga, was built as the third ship of the eight-eight fleet. After being played by fate, time after time, I was completed as a large aircraft carrier. Along with Akagi-san, we are main force of the glorious first air carrier division. Kaga was originally intended to be built as a battleship, although the construction was halted by Washington treaty in 1921. Kaga was set to be scrapped for metal required to convert Akagi and Amagi from battlecruisers into carriers. During construction Amagi was damaged beyond repair in the great Kanto Earthquake (1923) and Kaga took her place for conversion.
Kc278v2.ogg
何か相談?いいけれど Is there something you would like to consult with me? It's alright.
Kc278v3.ogg
私の顔に、何かついていて? Is there something on my face?
Kc278v4.ogg
飛行甲板はデリケートだから、余り触らないで頂けますか

私の格納庫に何か御用? そう…んっ…大概にしてほしいものね。(加賀改)

My flight deck is sensitive, please don't touch it too much.

Is there something wrong with my aircraft hangar? I see... hn... I'd appreciate it if you don't overdo it. (Kai only)

Kc278v29.ogg
......あの、...いえ、 なんでもないわ。 ...Umm, nevermind, it's nothing.
Kc278v28.ogg
まぁ、私も認めてはいます Well... I'll approve of this too.
แต่งงาน
Kc278v24.ogg
私…感情表現が…その…。私…これでも今、とっても幸せなのですけれど… I... displaying emotions.. well.... Even I... right now, I'm extremely happy though...
Kc278v8.ogg
作戦司令部より連絡よ Message from the headquarters.
Kc278v13.ogg
ここは譲れません I will not give up here.
Kc278v9.ogg
やりました I did it.
Kc278v10.ogg
そうね、この強化は、いい判断ね Yes, it was a good decision, to make this enhancement. Historically, Kaga was modernized in 1935.
Kc278v26.ogg
いい装備ね、さすがに気分が高揚します This is great equipment, truly exhilarating.
Kc278v27.ogg
補給は大事。 Resupplying is important.
Kc278v11.ogg
修復に入らせていただきます。 I will submit to repair.
Kc278v12.ogg
このダメージは完治に少し時間がかかるわ。ごめんなさいね。 It'll take some time to repair this damage, I'm sorry.
Kc278v6.ogg
修理完了した艦が在るわ。 There is a completely repaired ship.
Kc278v5.ogg
新しい艦が完成したみたい It looks like a new ship has been completed.
Kc278v7.ogg
作戦終了。艦隊が帰投します Operation completed, the fleet has returned.
Kc278v14.ogg
一航戦、出撃します 1st Carrier Division, sortie.
Kc278v15.ogg
五航戦の子なんかと一緒にしないで Don't put me together with 5th Carrier Division's kids. By "kids" she refers to their air wings rather than the 5th Division's ships themselves; historically 1st Carrier Div's crew looked down upon 5th Div's (Shoukaku and Zuikaku) as they were newly grouped during the early stage of WW2.
Kc278v17.ogg
ここは譲れません I will not give up here.
โจมตี
Kc278v16.ogg
五航戦の子なんかと一緒にしないで

鎧袖一触よ。心配いらないわ

みんな優秀な子達ですから

Don't put me together with 5th Division's kids. / Just a piece of cake, not to worry about. / They're all excellent kids.
Kc278v18.ogg
みんな優秀な子達ですから They're all excellent kids. (Rough translation)
Kc278v17.ogg
MVP
Kc278v23.ogg
良い作戦指揮でした。こんな艦隊なら、また一緒に出撃したいものです。 That was an excellent battle strategy. I'm looking forward to sortieing with this fleet again.
Kc278v19.ogg
頭にきました。 Now you've done it.
Kc278v20.ogg
甲板に火の手が。…そんな。 The deck is on fire... That can't...
Kc278v21.ogg
飛行甲板に直撃。そんな…馬鹿な。 A direct hit on the flight deck... Impossible...
จม
Kc278v22.ogg
赤城さん…あなたが無事ならいいの…先に逝って…待っているわね… Akagi-san, If you're safe then it's fine... I'm going first... I will be waiting... Kaga historically sunk one day before Akagi

บอกเวลาEdit

เวลา ญี่ปุ่น ไทย หมายเหตุ
00:00
Kc278v30.ogg
深夜零時… Midnight at 0000 hours...
01:00
Kc278v31.ogg
マルヒトマルマル…静かね 0100 hours...it's quiet.
02:00
Kc278v32.ogg
マルフタマルマル…丑三つ時ね 0200 hours...hour of ushimitsu. Old Japanese terms for timekeeping, roughly means 2~2:30 in the morning
03:00
Kc278v33.ogg
マルサンマルマル…何?何も出なかったわ 0300 hours...what? nothing showed up. In Japan, it's said that ghost or youkai appear during the hour of ushimitsu,
04:00
Kc278v34.ogg
マルヨンマルマル…夜明け前が一番眠い 0400 hours...always the most sleepy before dawn.
05:00
Kc278v35.ogg
マルゴーマルマル…朝ね 0500 hours...it's morning.
06:00
Kc278v36.ogg
マルロクマルマル…赤城さんは起きた?…そう… 0600 hours...Akagi-san woke up? ...is that so...
07:00
Kc278v37.ogg
マルナナマルマル…提督、朝食の支度が出来ています。 0700 hours...Admiral, preparation for breakfast is ready.
08:00
Kc278v38.ogg
マルハチマルマル…そろそろ作戦行動ね 0800 hours...it is time for combat operations.
09:00
Kc278v39.ogg
マルキュウマルマル…一航戦の出番というわけね 0900 hours...is the time for first air fleet's appearance.
10:00
Kc278v40.ogg
ヒトマルマルマル…赤城さんは…あぁ、なんでもないわ 1000 hours...Akagi-san is...oh, it's nothing.
11:00
Kc278v41.ogg
ヒトヒトマルマル…演習は十分なの?…そう… 1100 hours...completed enough combat drills?...is that so...
12:00
Kc278v42.ogg
ヒトフタマルマル…正午です。昼食ね 1200 hours...Its midday. Lunchtime.
13:00
Kc278v43.ogg
ヒトサンマルマル…昼食後は流石に眠くなります。 1300 hours...getting sleepy as expected after lunch.
14:00
Kc278v44.ogg
ヒトヨンマルマル…あぁ、あの海域ですか?鎧袖一触です。 1400 hours...that part of the sea huh? We will crush them with ease. 1st CarDiv Air Officer Minoru Genda said this (gaishu isshoku!) after the Midway war games when Yamamoto asked what would happen if American carriers were to appear at Midway on day 1. Both question and answer were empty face-saving gestures.
15:00
Kc278v45.ogg
ヒトゴーマルマル…あの子たちでは無理でしょう…私達が出ないと。 1500 hours...those girls probably can't do it...we have to show up. Shoukaku and Zuikaku's strike group ran into fierce American air cover in the Coral sea, leaving many planes damaged and nonoperational.
16:00
Kc278v46.ogg
ヒトロクマルマル…そう、あの子達もなかなかやるのね。 1600 hours...is that so, guess those girls aren't doing too bad. Around the time when the Lexington exploded from uncontrolled fire and had to be scuttled.
17:00
Kc278v47.ogg
ヒトナナマルマル、そろそろ日没です 艦載機を収容しましょう。 1700 hours...Sun is about to set, let's secure the aircraft.
18:00
Kc278v48.ogg
ヒトハチマルマル…提督、本日の任務、お疲れ様でした。 1800 hours...thank you Admiral, you have worked hard for today's mission.
19:00
Kc278v49.ogg
ヒトキュウマルマル…夕食の時間です、今日は肉じゃが いいですね、気分が高揚します。 1900 hours...time for dinner, today's nikujaga is great, it is exhilarating. Niku(meat)jaga(short for jagaimo=potato) is a traditional Japanese stew, which was allegedly invented by chefs of the Imperial Japanese Navy in the late 19th century.
20:00
Kc278v50.ogg
フタマルマルマル…少し、赤城さんの所へ行ってきます。 2000 hours...heading off to Akagi-san's place for a bit.
21:00
Kc278v51.ogg
フタヒトマルマル…ふぅ…戻りました。なんでもありません。 2100 hours...phew...I am back. Nothing happened.
22:00
Kc278v52.ogg
フタフタヒトマル…夜戦…ですか…?お断りします。 2200 hours...night battle...you say? I shall refuse.
23:00
Kc278v53.ogg
フタサンマルマル…本日は良い一日でした。明日もそうありたいものです。 2300 hours...Today was a great day. I shall be thankful if tomorrow will be the same.
Idle
Kc278v29.ogg
......あの、...いえ、 なんでもないわ。

(Kai) 五航戦・・・貴方達も練度を上げているというの?そう、いいでしょう見せていただきます。実戦で

.... Um, ... No, nothing.

(Kai) 5th Carrier Division... You girls also receive more training? Fine then, I'll show you, in real battle.

เทศกาลต่างๆEdit

เลขานุการ (อีเวนท์ฤดูร้อน 2014)  
MI AL KAGA.ogg
五航戦・・・、あなたたちも練度をあげているというの? そう、良いでしょう。見せていただきます、実戦で。 กองเรือที่ 5.. ได้ยินว่าความสามารถเพิ่มขึ้นนี่ งั้นรึ ดีแล้วไม่ใช่หรือไง ขอดูหน่อยก็แล้วกัน...ในสงครามจริงนะ
เลขานุการ (สิ้นปี 2014) 
Last of year 2014 Kaga.ogg
アニメでは私も相当活躍すると聞いています。さすがに気分が高揚します ได้ข่าวว่าฉันได้รับบทที่สำคัญในอนิเมะด้วยล่ะ.. แบบนี้ค่อยน่ารื่นเริงหน่อย

อื่นๆEdit

รับข้อมูลจาก "http://th.kanmusu.wikia.com/wiki/Kaga?oldid=3416"